Ştiaţi că… ?
… biologul H. Wolfarth a constatat că, ȋn camerele cu pereţi roşii, cresc bătăile inimii şi tensiunea arterială chiar şi la nevăzători? De asemenea, a constatat că, atunci când, ȋntr-o şcoală, a revopsit pereţii claselor din portocaliu ȋn albastru foarte deschis, iar mochetele ȋn gri deschis, a scăzut tensiunea arterială a tuturor elevilor, inclusiv a celor nevăzători.
… elevii cărora li se dau teme pe fişe colorate obţin performanţe mai bune faţă de cei care lucrează pe hârtie albă cu scris negru? De asemenea, ȋn cadrul unor studii, s-a constatat că elevii care au crescut ȋntr-un mediu cromatic variat, nuanţat şi armonizat au indici de inteligenţă superiori celor crescuţi ȋntr-un mediu acromatic.
… plantele se dezvoltă mai bine ȋntr-o ambianţă cu lumină roşie sau violetă şi, ȋn mod paradoxal, deloc ȋn cea verde?
… este recomandat să se ȋnveţe după notiţele proprii şi nu după ale altei persoane? Notiţele se citesc şi se corectează cât mai repede după luarea lor, astfel se reduce efortul de ȋnvăţare cu 30-40 %.
… aspectul notiţelor are un mare rol ȋn ȋnvăţare? Este necesar ca notiţele să se fixeze ȋn minte, să impresioneze privirea prin prezentare logică şi estetică. Aranjarea ȋn pagină are o mare importanţă: cu cât notiţele sunt aranjate mai logic şi mai schematic, cu atât ele ajută mai mult ȋn activitatea de ȋnvăţare.