Raţional sau… emoţional?
Dale Carnegie spunea:
„Când avem de-a face cu oamenii, trebuie să reţinem că nu ne aflăm ȋn faţa unor făpturi logice. Ne aflăm ȋn faţa unor făpturi emoţionale, clădite din prejudecăţi şi conduse de mândrie şi vanitate.”
Din păcate, ȋn viaţa de zi cu zi, din ce ȋn ce mai mulţi elevi au tendinţa de a manifesta comportament ironic şi, implicit, agresiv (verbal şi atitudinal), mai ales ȋn raport cu persoanele faţă de care se simt inferiori. Tocmai de aceea, este necesară educarea şi modelarea tipurilor de interrelaţionare, având la bază ideea că efectele invidiei şi ale sentimentelor de inferioritate pot fi estompate prin sensibilizarea nevoii de autoperfecţionare şi autoafirmare.
De aceea, este un punct forte acela de a sensibiliza şi ȋnvăţa elevii în a-şi dezvolta coeficientul de inteligenţă emoţională şi socială.