Ghid de comportare, în activităţile
şcolare

Cătălina Birău
psiholog specialist / formator
(psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională)

PUNCTUALITATEA (capacitatea de a respecta întocmai termenele stabilite, de a fi prezent la timp, la momentul potrivit; promptitudinea în realizarea unei sarcini şcolare);
PREZENŢA (însuşirea de a participa propriu-zis la activitatea şcolară, programată de cadrul didactic);
RESPONSABILITATEA (atitudinea conştientă, de asumare a obligaţiilor şcolare şi de respectare a normelor şi regulilor de comportament civilizat);
RESPECTUL (atitudinea de stimă şi consideraţie faţă de cadrul didactic şi activitatea desfăşurată de acesta);
DECENŢA (capacitatea de a respecta bunele maniere şi de a avea o ţinută vestimentară corespunzătoare activităţilor şcolare);
ORGANIZAREA (capacitatea de a efectua sarcinile şcolare, respectând indicaţiile şi recomandările cadrului didactic; însuşirea de a lucra ordonat şi eficient);
ATENŢIA (capacitatea de concentrare asupra conţinutului predat de cadrul didactic; interes şi preocupare pentru şcoală);
SERIOZITATEA (însuşirea de a privi cu încredere, conştiinciozitate, profunzime, grijă, convingere activitatea şcolară, desfăşurată de cadrul didactic);
TENACITATEA (capacitatea de a demonstra perseverenţă în activitatea de învăţare);
COLABORAREA (capacitatea de a participa la activităţile desfăşurate în comun, cu respectarea regulilor şi normelor şcolare);
CREATIVITATEA (latură a personalităţii, care mijloceşte realizarea de produse noi şi originale).

Succes!