Exersarea atenţiei prin teatru radiofonic

Cătălina Birău
psiholog specialist / formator
(psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională)

Ȋntr-o lume ȋn care predomină derularea rapidă a imaginilor (de cele mai multe ori) superficiale, vă ȋndemn să experimentaţi, măcar de două ori pe săptămână, audierea pieselor de teatru radiofonic.

Spre deosebire de medicamentele de memorie şi concentrare a atenţiei, teatrul radiofonic produce beneficii psihologice semnificative, dezvoltând: capacitatea de concentrare a atenţiei, volumul şi acurateţea memoriei, inteligenţa, limbajul, trăsături caracteriale (răbdarea, autocontrolul) şi echilibrul psihoemoţional, fără a avea efecte secundare neplăcute.

Audiție plăcută!

Teatru radiofonic pentru elevii claselor I-IV:

  1. Familia Chiţ-Chiţ, de Ion Pas – click AICI
  2. Amintiri din copilărie, de Ion Creangǎ – click AICI
  3. Aventurile lui Cippolino, de Gianni Rodari – click AICI
  4. Motanul ȋncălţat, de Charles Perrault – click AICI
  5. Nemaipomenitele aventuri ale baronului Műnchausen, de A. G. Bűrger –  click AICI

Teatru radiofonic pentru elevii claselor V-VIII:

  1. Cinci săptămȃni ȋn balon, de Jules Verne – click AICI
  2. Ocolul pămȃntului ȋn 80 de zile, de Jules Verne – click AICI
  3. Aventurile lui Huckleberry Finn, de Mark Twain – click AICI
  4. D’ale lui Păcală – click AICI
  5. Cei trei muschetari, de Alexandre Dumas – click AICI

Teatru radiofonic pentru elevii claselor IX-XII:

  1. Cei doi tineri din Verona, de William Shakespeare – click AICI
  2. Ce ȋnseamnă să fii onest, de Oscar Wilde – click AICI
  3. Baltagul, de Mihail Sadoveanu – click AICI
  4. Enigma Otiliei, de George Călinescu – click AICI
  5. O prietenie pentru eternitate: Eminescu – Creangă – click AICI