Comportamentul elevilor ȋn timpul examenelor

Cătălina Birău
psiholog specialist / formator
(psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională)

Recomandări:

  • te aşezi ȋn bancă şi aştepţi, ȋn linişte, venirea subiectelor;
  • chiar dacă unii dintre colegii tăi te provoacă la discuţii despre examen, refuzi politicos să participi la conversaţie;
  • de ȋndată ce sunt aduse subiectele, nu ȋncepi imediat cu rezolvarea acestora; mai ȋntâi, citeşti de 2-3 ori toate subiectele, până te familiarizezi cu ȋntregul conţinut al acestora; apoi, ȋncepi să rezolvi subiectele cele mai uşoare;
  • ȋnainte de a preda lucrarea, verifici dacă ai transcris tot ceea ce era important de pe ciornă pe foaia de examen;
  • la final, citeşti toată lucrarea de 2-3 ori, pentru o verificare generală.

Succes!